Matteo Messori koncertje Győr szívében, a bencés templomban
Matteo Messori Bolognában született, ahol kezdetben zongorát tanult Arturo Benedetti Michelangeli tanítványa, Franca Fogli irányításával, majd orgonát és ellenpontot Umberto Pineschivel, kitüntetéssel diplomázva. Csembalót Sergio Vartolónál tanult a mantovai és velencei konzervatóriumokban, ismét kitüntetéssel végezve. Zenetudományt is tanult a Bolognai Egyetemen.
1990-től continuójátékosként dolgozott az „I Filomusi” együttessel. Ugyanebben az időben szólista pályát is kezdett Európában és Amerikában. 1998-ban első díjat nyert a pescarói „Gianni Gambi” országos csembalóversenyen.Más díjakat is elnyert, köztük a mantovai Medaglia Campianit.
2000-ben megalapította a Cappella Augustana régizenei együttest, amellyel Heinrich Schütz összes művének felvételét készíti a holland Brilliant Classics kiadó számára. Messori kiterjedt diszkográfiája számos Johann Sebastian Bach-művet is tartalmaz: a Clavierübung harmadik részét, a Schübler-korálokat, 8 prelúdiumot és fúgát, a Kánonikus variációkat, A fúga művészetét és a Musikalisches Opfer-t (a Cappella Augustana együttessel). Felvette továbbá az első olyan albumot, amely Vincenzo Albrici szakrális zenéjének állít emléket; Albrici Drezdában működött Kapellmeisterként, és orgonistaként a lipcsei Thomaskirchében.
A Cappella Augustana együttes mellett gyakran keresik orgonistaként, csembalistaként és vendégkarmesterként.
2010-ben a Bach-Jahrbuch közölte tanulmányát a lipcsei Collegium Musicum számára Zacharias Hildebrandt által épített pedálcsembalóval kombinált 16’ csembalóról.
A Velencei Konzervatóriumban orgonát és orgonakompozíciót tanít, a Bergamói Konzervatóriumban pedig csembalót.
2011 novemberében a német FonoForum magazin ezt írta: „Bach kései műveinek teljes felvétele olyan állásfoglalás, amellyel a még mindig fiatal olasz csembalista és orgonista belépett a nemzetközi Bach-interpretációk Bajnokok Ligájába.”
Kórusműveket, dalokat énekhangra és zongorára, kamaraműveket és szóló billentyűs darabokat komponált és publikált, több zenetudományi cikket írt és kritikai kiadásokat szerkesztett.